نهادهای مالی

Financial Institutions

نویسنده :
رضا راعی رضا عیوض لو امیر رضا خسروی
نوبت و سال چاپ : 4 / 1400 تعداد صفحات : 336
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 500
ویرایش : شابک 9789640364925
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : بازارها و نهادهای مالی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 110,000تومان

در دنیای پیشرفته، متمدن و پیچیده امروز، رشد و توسعه اقتصادی جوامع در سایه نظام کارای تأمین منابع مالی و کارکرد مؤثر ارکان این نظام میسر خواهد بود. افزایش پیچیدگی های کسب و کارها و نیاز گسترده به منابع مالی از یک سو و پویایی های محیطی و به تبع آن ریسک های روزافزون فراروی این کسب وکارها از سوی دیگر، نیاز به نظام پیشرفته مالی را پیش از پیش آشکارتر می کند نهادهای مالی جزو ارکان اصلی نظام مالی در اقتصاد امروز محسوب می شوند. بخش واقعی اقتصاد تنها با حضور موثر نهادهای مالی مجهز به دانش روز مالی به رشد اقتصادی پایدار منجر می شود. به این ترتیب مطالعه نهادهای مالی و آشنایی با ساختار، سازو کارها و فرایندهای اجرایی و علمی یکی از نیازهای میرم دانشجویان مالی و فعالان بازارهای مالی محسوب می شود.

نیاز به مطالعه نهادهای مالی و آشنایی با آنها، مولفان این کتاب را بر آن داشت تا اقدام به تألیف کتابی به روز مبتنی بر آخرین داشته های دانشگاهی و پیشرفت های صورت گرفته در بازارهای مالی بپردازند. کتاب «نهادهای مالی» می تواند مورد استفاده دانشجویان رشته های مالی، حسابداری مدیریت بازرگانی و اقتصاد و تمامی علاقه مندان به موضوع نهادهای مالی قرار گیرد.

مرجع اصلی کتاب حاضر، کتاب «مدیریت نهادهای مالی؛ رویکرد مدیریت ریسک» اثر آنتونی ساندر و مارسیا کورست بود. کتاب حاضر مشتمل بر ۷ فصل است در فصل اول کارکردهای متمایز واسطه های مالی معرفی شده و در ۵ فصل بعـدی به نهادهای مالی در ۵ دسته بندی نهادهای سپرده پذیر، شرکت های بیمه و صندوق های بازنشستگی، بانک های سرمایه گذاری و شرکت های اوراق بهادار، صندوق های سرمایه گذاری و شرکتهای تأمین مالی پرداخته شده است. نهادهای مالی یادشده از ابعاد مختلف از قبیل کار کرد، اندازه، ساختار، نظام مندی و عملکرد صنعت مورد توجه قرار گرفته اند. در پایان هر یک از پنج فصل مذکور، به مطالعه وضعیت نهادهای مشابه در ایران پرداخته شده است. در نهایت در فصل هفتم ریسک های مترتب بر نهادهای مالی معرفی شده اند.

شایان ذکر است کتاب حاضر با رویکرد دانشگاهی و طرح مباحث علمی مورد نیاز دانشجویان مالی در خصوص نهادهای مالی نگاشته شده است.

فهرست:

1. کارکردهای متمایز واسطه های مالی

2. نهادهای سپرده پذیر

3. شرکت های بیمه و صندوق های بازنشستگی

4. شرکت های اوراق بهادار و بانک های سرمایه گذاری

5. صندوق های مشاع و صندوق های پوششی

6. شرکت های تامین مالی

7. ریسک های واسطه گری مالی

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...