مدیریت پروژه های عمرانی براساس استاندارد PMBOK

Construction extension to the PMBOK guide, third edition

نویسنده :
انستیتو مدیریت پروژه
مترجم :
مسعود اجمالی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 232
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 360
ویرایش : 0 شابک 9786001685514
موضوع اصلی : صنایع موضوع فرعی : مدیریت پروژه

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 118,000تومان

بدون شک یکی از مهم ترین تفاوت های مدیریت پروژه بر اساس استاندارد PMBOK با سایر روش های مدیریت پروژه، توجه استاندارد PMBOK به تمام زوایای آشکار و پنهان یک پروژه می باشد. به جرات می توان گفت که امروزه با توجه به آگاهی کارفرمایان، پیمانکاران و تمامی مجریان پروژه های عمرانی نسبت به اهمیت مدیریت پروژه، پروژه ای را نمی توان یافت که مدیر یا مدیران آن از روش های مختلف برای مدیریت و کنترل پروژه استفاده نکنند. اما با این وجود شاهد آن هستیم که تعداد زیادی از پروژه ها یا شکست خورده یا قادر به برآورده کردن الزامات کارفرما، جامعه یا سایر ذینفعان نیستند، که به نظر می رسد اصلی ترین دلیل این مشکل، عدم توجه کافی مدیران پروژه، یا روش های به کار گرفته شده توسط آنان، به زوایای پنهان پروژه های عمرانی می باشد. توجه به زوایا و جنبه های مختلف پروژه همان چیزی است که استاندارد PMBOK به صورت کاملا نظام مند در اختیار کاربران خود قرار می دهد.
اما از آنجائی که این استاندارد یک راهنمای کلی برای مدیریت تمام پروژه ها بوده و به طور ویژه بر نیاز های پروژه های عمرانی متمرکز نمی باشد، موسسه مدیریت پروژه PMI نسبت به انتشار این ضمیمه عمرانی با تمرکز بر مدیریت پروژه های عمرانی، اقدام کرده است. در این ضمیمه علاوه براینکه کاربرد حوزه های دانش عمومی مدیریت پروژه استاندارد PMBOK ، بصورت تخصصی در پروژه های عمرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند، سه حوزه دانش تخصصی دیگر که مختص پروژه های عمرانی می باشند نیز شرح داده شده اند، که عبارتند از:
* مدیریت بهداشت، ایمنی، امنیت و محیط زیست در پروژه
* مدیریت مالی پروژه
* مدیریت ادعا پروژه
کتابی که هم اکنون پیش روی شماست، ترجمه آخرین ویرایش از ضمیمه عمرانی استانداردPMBOK بوده که مختص مدیریت پروژه های عمرانی، بر اساس این استاندارد می باشد و مطالعه و بکارگیری آن به مدیران پروژه های عمرانی، کارفرمایان، مجریان، مهندسین مشاور و طراحان این پروژه ها، همچنین به سازندگان پروژه های ساختمانی توصیه می شود.

فهرست:
1. مقدمه
2. محیط پروژه های عمرانی
3. مدیریت پروژه در صنعت ساخت و ساز، نمای کلی و پیشرفت ها
4. مدیریت یکپارچگی پروژه
5. مدیریت محدوده پروژه
6. مدیریت زمان بندی پروژه
7. مدیریت هزینه پروژه
8. مدیریت کیفیت پروژه
9. مدیریت منابع پروژه
10. مدیریت ارتباطات پروژه
11. مدیریت ریسک در پروژه
12. مدیریت قراردادها در پروژه ها
13. مدیریت ذینفعان پروژه
14. مدیریت بهداشت، ایمنی، امنیت و محیط زیست در پروژه (HSSE)
15. مدیریت مالی پروژه

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...