تحول دیجیتال همه جانبه؛ نقشه راهی که برای تحول شرکت خود نیاز دارید؟

نویسنده :
آناند سوامیتان یورگن مفرت
مترجم :
رسول سرائیان علیرضا تیموری
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 336
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 330
ویرایش : 0 شابک 9789644104152
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : تحول، نوآوری و تکنولوژی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 129,000تومان

تحول دیجیتال از اهرم کردن فرصت های فناوری (از فناوری اطلاعات گرفته تا تجزیه و تحلیل پیشرفته، حسگرها، رباتیک و چاپگرهای سه بعدی) برای پیشبرد کسب و کار استفاده می کند. کل زیست بوم یک شرکت از جمله کارمندان، مشتریان و تامین کنندگان تحت تاثیر قرار می گیرند. شرکت هایی که می خواهند با موفقیت دیجیتالی شوند، می توانند مدل و فرآیندهای کسب و کار فعلی خود را بهبود بخشند، منابع جدیدی از درآمد را به مدل کسب و کار خود اضافه کنند یا مدل کسب و کار قدیمی خود را با مدل برتر جدید جایگزین کنند. با این کار، شرکت ها تجارب جدیدی برای مشتری محقق می کنند و ارزش های پیشنهادی جدیدی تولید می کنند و سازمان را به سطوح جدیدی از اثربخشی و کارآیی می رسانند؛ بنابراین دیجیتالی شدن، ساختارها، فرایندها و فناوری اطلاعات و همچنین افرادی را که در این واقعیت جدید زندگی و کار می کنند را تغییر می دهد. بازیگران دیجیتال تمامی صنایع را تسخیر می کنند، با این حال، این دنیای شگفت انگیز جدید یک جنبه تاریک دارد: کسانی که از تغییر خودداری می کنند، می بازند. دیجیتالی شدن باعث تخریب خلاقانه می شود، اصطلاحی که توسط اقتصاددان جوزف شومپیتر رواج یافته است. ترکیب جدید عوامل تولید ساختارهای قدیمی و مدل های کسب و کار سنتی را برکنار می کند و از بین می برد.


با ظهور انقلاب دیجیتال در دهه 90 میلادی و شکل گیری غول های دیجیتالی علاوه بر شکل گیری و ظهور کسب و کارهای جدید و ارائه خدمات نوآورانه، برهم زدن بازی رقابت و شکل گیری تغییرات غیر خطی یک اتفاق بزرگ دیگر نیز در دنیای تجارت رخ داد و آن از بین رفتن مرزهای سنتی صنایع است. از دیرباز صنایع در سه دسته کشاورزی، صنعت و خدمات دسته بندی می­شدند و روندهای جهانی از زمان شکل گیری انقلاب اول صنعتی تا انقلاب چهارم صنعتی نشان می دهد که از آن زمان تا به حال سهم کشاورزی و صنعت به مرور کاهش یافته و سهم خدمات رو به افزایش است. اما آنچه قابل توجه است کسب و کارهایی پا به عرصه وجود گذاشته­اند که با تکیه و بهره مندی از مجموعه ای از فناوری های نوظهور همچون کلان داده، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین و .. علاوه بر اینکه توانستند موجب تحول در صنایع سنتی شوند بلکه با تغییرات بنیادی در شیوه تولید و عرضه خدمات و محصولات امکان رقابت را از آن ها گرفته اند. دیر یا زود پای این تحولات به تمامی صنایع باز خواهد شد.
در این کتاب مجموعه ای متفاوت و ارزشمند با سایر کتابهای این حوزه و بر اساس تجارب و درس ­آموخته های مدیران ارشد شرکت مشاوره مکینزی به رشته تحریر درآمده است. کتاب مشتمل بر بیش از 50 مورد مطالعه موردی از صنایع گوناگون می ­باشد و نکات آموزنده­ای را در بر می­گیرد.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...