تحلیل بنیادین بازار ارزها

نویسنده :
حسین راهداری
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 291
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 320
ویرایش : 0 شابک 9786004971362
موضوع اصلی : بازار سرمایه موضوع فرعی : فارکس، طلا و نفت

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 200,000تومان

حسین رهداری نویسنده کتاب تحلیل بنیادین بازار ارز:
پس از چندین سال کار و تجربه در بازار سرمایه متوجه شدم که با همه احترام و علاقه خودم به ریاضیات و مدل سازی آماری یا به عبارتی نگاه تکنیکال به تحلیل، چیزی در بازار ارزها هست که از فرمول ها و نمودارها استخراج نمی شود. من اسم آن را ((دانش تحلیل تجربی سیاسی- اقتصادی بازار ارزها)) می گذارم. منظورم از این عنوان طولانی این است که بیان کنم بازار ارزها، بازاری متاثر از پارامترهای سیاسی و اقتصادی است که درک این پارامترها و روابط علت و معلولی بین آنها نیاز به تجربه عملی چندین ساله دارد. یک تحلیل گر بنیادین بازار ارزها باید بتواند از پارامترهای سیاسی و اقتصادی، روندهای بازار ارز را پیش بینی کند یا حداقل بتواند با این ابزارها، اتفاقات گذشته را توضیح دهد.
در ایران عده ای سیاست خوانده اند یا کار سیاسی می کنند. این عده فقط حرف از سیاست میزنند و همه اموراتشان بر حول مسئله سیاست می چرخد. عده ای اقتصاد خوانده اند و از فرمول ها و تئوری های اقتصادی بیرون نمی آیند. اما بازار ارز در تمامی دنیا، چه در اقتصادهای پیشرفته و چه در اقتصادهای توسعه نیافته، بازاری پیچیده و ترکیبی از رویدادهای مختلف سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی است و به همین دلیل، تحلیل گر خبره بازار ارز باید دانش تحلیلی عمیقی از هر دو حوزه داشته باشد. نمونه این تحلیل گران بازار ارز را می توان در موسسات بزرگ مالی دنیا از جمله بانک ها، بورس ها، صندوق های سرمایه گذاری و مشابه آنها مشاهده کرد. در دنیای امروز حتی تحلیل گر متخصص((دلار آمریکا)) داریم و این تخصص گران قیمت و ارزشمندی است از آنجا که سرنوشت تریلیون ها دلار ذخایر ثروت دنیا و قیمت بسیاری از کالاها از جمله نفت و طلا به ارزش دلار آمریکا وابسته است. متاسفانه این نوع از تحلیل گری به عنوان یک حرفه و تخصص در ایران رشد نداشته است.
این کتاب را که محتوای آن سال ها در دوره های آموزشی مختلف از جمله موسسه آموزش دنیای اقتصاد ارائه شده است، با همین دید نگاشته ام که قدمی کوچک در افزایش دانش تجربی تحلیل بنیادین بازار ارز در کشور برداشته باشم. این کتاب بیش از آنکه محصولی آکادمیک و تحقیقاتی باشد، محصول سال ها تجربه، رصد روزانه بازار ارزها و کنجکاوی من در بازار ارزهاست. این کتاب محصول سال ها معامله گری آماتور در بازار ارز، دنبال کردن اخبار سیاسی و اقتصادی دنیا، مشاهده اثرات آنها بر بازار ارزها و تحلیل این اتفاقات است. در حقیقت، بزرگ ترین دانشگاه برای آموزش بازار ارز، دنبال کردن و تحلیل اخبار روزمره این بازار است. البته این اخبار به طور رایگان در شبکه های خبری اقتصادی در اختیار شماست. بخش از مثال های این کتاب از همین شبکه های خبری و تحلیلی اقتصادی مثل Bloomberg و CNBCدر طی سال های گذشته برگرفته شده اند.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...