انتخاب ارز؛ راهی به سوی خاتمه تورم

Choice in Currency: a Way to Stop Inflation

نویسنده :
فریدریش فون هایک
مترجم :
محمد جوادی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 144
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 120
ویرایش : 0 شابک 9786227326482
موضوع اصلی : اقتصاد موضوع فرعی : اقتصاد

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 70,000تومان

هایک از دو موضوع مهم به عنوان عصاره مشارکت های علمی و فکری خود یاد کرده است؛

کتاب ((قانون، قانونگذاری و آزادی)) و ((کتاب خصوصی سازی پول)) مباحثی که در این کتاب خواهید خواند را می توانید با تفصیل بیشتر و فنّی تر در کتاب ((خصوصی سازی پول)) دنبال کنید. با این حال او در این کتاب به اختصار در مورد مطالب منحصر بفردی با شما صحبت خواهد کرد که کمتر دیده یا شنیده اید. اظهار نظرها و پیوست تاریخی این کتاب در سطوری معدود شما را به سفری واقعی و ملموس (و در عین حال پژوهشی) خواهند برد.

لحن هایک در این کتاب نوعی استغنا از تمایل به اقناع مخاطب را به ذهن متبادر می کند؛ انگار هایک در میانه ۷۷ سالگی ابدا اهمیتی نمی دهد که آیا منطق استدلال هایش سایرین را متقاعد خواهد کرد یا نه . اما در عین حال معتقد است: ((.. در کتاب کوتاه پیش رو من نمی توانم چیزی بیش از چند یافته ابتدایی در نخستین سفر اکتشافی به این سرزمین را ارائه دهم. کاملا از این واقعیت آگاهم که فقط لایه سطحی پرسش های جدید را خراشیده ام و هنوز از حل همه مسائلی که در صورت وجود هم زمان ارزهای چندگانه پدیدار خواهند شد، فاصله زیادی دارم. در واقع من ناچارم پرسش هایی را مطرح کنم که پاسخ آن ها را نمی دانم و همچنین نمی توانم همۀ مسائل تئوریک ناشی از توضیح شرایط جدید را مورد بحث قرار دهم. در رابطه با این موضوع کارهای زیادی مانده که باید انجام شود، اما از هم اکنون نشانه هایی وجود دارد، حاکی از این که ایده اصلی کتاب، قوه تخیل افراد دیگری را برانگیخته و مغزهای جوان تری در حال کار بر روی این مسئله هستند ...))

کتاب انتخاب ارز، زمان بسیار کمی برای مطالعه نیاز دارد ولی دریچه ها و زاویه های جدید و تأمل برانگیزی برای تماشای تحولات اقتصادی معرفی می کند.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...