سرمایه داری ذی نفع ها؛ یک اقتصاد جهانی در خدمت پیشرفت، مردم، و سیاره زمین

STAKEHOLDER CAPITALISM; A GLOBAL ECONOMY THAT WORKS FOR PROGRESS, PEOPLE AND PLANET

نویسنده :
کلاوس شواب
مترجم :
علی حبیبی سیاوش حبیبی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 372
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 560
ویرایش : 0 شابک 9786001695520
موضوع اصلی : اقتصاد موضوع فرعی : اقتصاد

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 220,000تومان

در این کتاب استدلال خواهم کرد که نمی توانیم کار را با یک نظام اقتصادی مبتنی بر ارزش های خودخواهانه ای چون بیشینه سازی سود کوتاه مدت، پرهیز از پرداخت مالیات و نظارت، یا تحمیل خسارت های زیست محیطی به دیگران ادامه دهیم. برعکس، نیازمند جامعه، اقتصاد، و فضای بین المللی هستیم که برای مراقبت از همه مردم و کل سیاره طراحی شده است. به طور مشخص، باید از نظام «سرمایه داری سهام داران»، که طی ۵۰ سال گذشته در غرب حاکم بوده است، و نظام «سرمایه داری دولتی»، که در آسیا رایج است و در آن دولت دست برتر را دارد، به طرف نظام «سرمایه داری ذی نفع ها» حرکت کنیم. این پیام اصلی کتاب پیش رو است. در ادامه کتاب، نشان می دهیم که چگونه می توان چنین نظامی را پی ریزی کرد، و چرا انجام این کار از هم اکنون ضروری است.

در بخش نخست کتاب (فصل های ۱ تا ۴)، مروری خواهیم داشت بر پیشینه اقتصاد جهانی از سال ۱۹۴۵، هم در غرب و هم در آسیا. در این بخش، مهم ترین دست آوردها و کاستی های نظام اقتصادی ای که در آن زندگی می کنیم، شامل افزایش رشد اقتصادی، و نیز نابرابری، تخریب محیط زیست، و بدهی های بر جای مانده برای نسل های بعد، ارائه می شود. همچنین، نگاهی خواهیم داشت به این موضوع که چگونه روندهای اجتماعی، از جمله افزایش دوپارگی سیاسی، با وضعیت اقتصاد و نظام های حکمرانی ما در ارتباط است. بخش دوم (فصل های ۵ تا ۷)، به بررسی ژرف تر دلایل احتمالی و پی آمدهای مشکلات و پیشرفت های صورت گرفته دراقتصادهای مان اختصاص دارد. در این بخش، نگاهی می اندازیم به نقش نوآوری های فنی، جهانی شدن، تجارت، و مصرف منابع طبیعی. سرانجام، در بخش سوم (فصل های ۸ تا ۱۱)، موضوع تغییرات احتمالی در نظام اقتصادی جهان را بررسی می کنیم. در این بخش، تعریفی از سرمایه داری ذی نفع ها ارائه می کنم، و نشان می دهم که این نظام در عمل چه معنایی برای کسب و کارها، دولت ها، سازمان های بین المللی، و جامعه مدنی دارد.

در سراسر کتاب، تلاش می کنم تا در زمینه بیان مشکلات جهانی که با آن روبه رو هستیم، دلایل و پی آمدهای احتمالی این مشکلات، و راه حل هایی که برای ایجاد جهانی بهتر در آینده ارائه می کنم، رفتاری منصفانه و متوازن در پیش گیرم. اما باید این نکته را هم اضافه کنم که دیدگاه هایی که در این کتاب ارائه می کنم دیدگاه های خودم است، و به طور گریزناپذیری ریشه در تجربیات حاصل از زندگی شخصی ام دارد. در فصل نخست، درباره برخی از تجربیات سازنده ام به عنوان یک کودک، دانش آموز، و فرد حرفه ای جوان صحبت خواهم کرد. امیدوارم این تجربیات به شما کمک کند تا شناخت بهتری از جهانبینی من به دست آورید، که بر پایه این باور شکل گرفته است که، بهترین دست آوردها در جامعه و اقتصاد از همکاری، اعم از همکاری بین مردم و بخش خصوصی یا همکاری میان مردم و کشورهای مختلف در سراسر جهان، حاصل می شود.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...