مغالطه های اقتصادی ذی نفعان؛ ذی نفعان چگونه در اقتصاد ایران دست به مغالطه می زنند؟

نویسنده :
پیمان مولوی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 151
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 130
ویرایش : 0 شابک 9786227236835
موضوع اصلی : اقتصاد موضوع فرعی : اقتصاد ایران

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 380,000تومان

معرفی نویسنده

پیمان مولوی در تبریز به دنیا آمد، از نسل دهه شصتی ها؛ پدرش از مدیران کشت و صنعت های کشاورزی بزرگ ایران بود و مادرش آموزگار. وی دوره دبیرستان را در دبیرستان البرز تهران (کالج سابق) به پایان رساند، و فارغ التحصیل حسابداری و اقتصاد مالی از دانشگاه Essex انگلستان است.

در فعالیت حرفه ای در بخش مشاوره سرمایه گذاری و تامین مالی بین المللی شرکت های بزرگ و متوسط فعال بوده و به عنوان سخنرانی کلیدی در بخش اقتصاد، فاینانس و سرمایه گذاری بیش از ۵۰۰ سخنرانی داخلی و بین المللی ارائه داده است.

همچنین در حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری در روزنامه ها و مجلات تخصصی مقالات متعددی منتشر نموده اند.

وی بنیانگذار آکادمی تامین مالی و سرمایه گذاری مولوی است که با بیش از ۳۰۰۰ عضو یکی از مهم ترین بسترهای آموزشی اقتصادی، تامین مالی و سرمایه گذاری برای بسیاری در ایران به شمار می رود. همچنین وی دوره ای عضو هیئت اجرایی و دبیر کل انجمن اقتصاددانان ایران نیز بوده است. وی طرفدار بازار آزاد و لیبرالیسم اقتصادی است و در این مسیر تمام فعالیت های رسانه ای و نوشتاری خود را معطوف کرده است، چون معتقد است ایران برای توسعه، نیازمند اقتصادی غیر دستوری و مبتنی بر حق انتخاب است.

معرفی کتاب

روزی نیست که در ایران مباحث روز اقتصادی دستخوش تحلیل های کارشناسان، اقتصاددانان و ذی نفعان قرار نگیرد و روزی هم نیست که تصمیماتی به ظاهر کارشناسی ولی در باطن خالی از مستندات علمی گرفته نشود.

این کتاب ۱۰ مغالطه بزرگ و مهم و پر تکرار اقتصاد ایران را هدف قرار داده است و می خواهد توضیح دهد که چگونه ذی نفعان در اقتصادی با رتبه ی آزادی اقتصادی ۱۵۹ (از ۱۶۵ کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی) به راحتی با داشتن رسانه ها و سیستم های ارتباطی می توانند اذهان عمومی را با دیدگاه های خود هم سو و در غیر این صورت موضوع را کاملاً به پدیده ای پیچیده و حل نشدنی تبدیل نمایند.

مغالطه هایی که با تعابیر بومی سازی یا راهکارهای ملی، پشت به علم اقتصاد می کنند و منابع محدود کشور را به هدر می دهند.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...