رکن سوم؛ چگونه بازار حکومت، جامعه را پشت سر می گذارند

The Third Pillar: How Markets & The State Leave The Community Behind

نویسنده :
راغورام جی. راجان
مترجم :
محمدحسین قادری نائینی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 607
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 470
ویرایش : 0 شابک 9786227236859
موضوع اصلی : اقتصاد موضوع فرعی : اقتصاد

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 590,000تومان

درباره نویسنده:
راغورام راجان، استاد برجسته خدمات مالی کاترین دوساک میلر در دانشگاه شیکاگو است. او بیست و سومین رئیس بانک مرکزی هند بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ میلادی بود. همچنین بین سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ نیز اقتصاددان ارشد و مدیر تحقیقات صندوق بین المللی پول بود. علایق پژوهشی دکتر راجان در بانکداری، امور مالی شرکت و توسعه اقتصادی است. کتاب هایی که او نوشته است به جز همین اثر (رکن سوم چگونه دولت و بازارها جامعه را پشت سر می گذارند) که سال ۲۰۱۹ فینالیست جایزه کتاب سال کسب و کار فایننشال تایمز شد، کتاب مسیر خطا : چگونه شکستگی های پنهان هنوز اقتصاد جهان را تهدید می کنند، بوده که در سال ۲۰۱۰ جایزه فایننشال تایمز را برای کتاب سال کسب و کار دریافت نمود.
دکتر راجان یکی از اعضای گروه C است. او در سال ۲۰۱۱ رئیس انجمن مالی آمریکا شد و یکی از اعضای آکادمی هنر و علوم آمریکا است. در ژانویه ۲۰۰۳، انجمن مالی آمریکا جایزه افتتاحیه فیشر بلک را برای بهترین پژوهشگر مالی زیر ۴۰ سال به ایشان اعطا کرد. جوایز دیگری که او دریافت کرده است شامل جایزه اینفوسیس برای علوم اقتصادی در سال ۲۰۱۲، جایزه دویچه بانک برای اقتصاد مالی در سال ۲۰۱۳، رئیس بانک مرکزی یورومانی در سال ۲۰۱۴ ، و مجله بانکر (گروه فایننشال تایمز) بود.

درباره کتاب:
اقتصاددانان اغلب حوزه ی خود را به عنوان رابطه ی بین بازارها و دولت می دانند و پرداختن به مسائل اجتماعی دشوار را بر عهده ی دیگر متخصصان می گذارند. پروفسور راجان استدلال می کند این خطرناک است. او همه اقتصادها را در واقع اقتصادی اجتماعی می داند که همه بازارها در شبکه ای از روابط انسانی، ارزش ها و هنجارها شکل گرفته اند. در این کتاب او نشان می دهد، در طول تاریخ، تغییرات فن آوری، بازار را از آن شبکه های قدیمی بیرون کشیده و به واکنش های خشونت آمیز منجر نموده است، چیزی که ما اکنون پوپولیسم می گوییم و سرانجام یک تعادل جدید به دست می آید که می تواند مطلوب نباشد، به خصوص اگر اشتباه انجام شود.
این کتاب پیش بینی می کند اگر راه حل های کوتاه مدت برای رسیدگی به علت اصلی اتخاذ شود، ممکن است پیامدهای جدی برای دهه آینده وجود داشته باشد. نویسنده در این کتاب هرگز تسلیم سرخوشی نشد. در حالی که اعتقاد راسخی به بازارهای آزاد و مزایای آن دارد، در مورد هزینه های آن نیز صحبت کرده است. البته می داند که جوامع نیز می توانند خطراتی را ایجاد کنند.

این کتاب حاوی گزارشی شگفت انگیز از چگونگی غلبه بر کاستی های جوامع فئودالی توسط بازارها و دولت است، که ثبات را فراهم می کرد، اما از فقر شدید هم در امان بود. جوامع مدرن با ایجاد دیوارها و تأکید بیش از حد بر سنت و ترس از غریبه ها و ایده های جدید می تواند مردم را «به دام گذشته» رها کند. البته او استدلال می کند که بازارها و دولت قدرت جوامع را غصب کرده اند، و تعادل باید دوباره تنظیم شود و اینکه قدرت باید از سطوح جهانی و ملی به جامعه منتقل شود. راجان خاطر نشان می کند که وقتی ماشین ها و روبات ها شروع به تولید بیشتر کالاها و خدمات می کنند، کار انسانی «یک بار دیگر حول روابط بین فردی متمرکز خواهد شد».

راجان یک محافظه کار نیست، بنابراین استدلال نهایی او در این کتاب مبنی بر اینکه تصمیم گیری باید به ریشه های مردمی واگذار شود در غیر این صورت دموکراسی ما همچنان به زوال خواهد رفت، به یقین تحریک آمیز خواهد بود. در عوض در این کتاب راهی برای بازنگری در رابطه ی بین بازار و جامعه مدنی ارائه می کند و برای بازگشت به تقویت و توانمندسازی جوامع محلی به عنوان پادزهری در برابر ناامیدی و ناآرامی فزاینده استدلال می کند.

فهرست:
بخش یکم: چگونه ارکان ظهور یافت
فصل يكم: تحمل حرص و آز
فصل دوم: ظهور حكومت هاي مقتدر ولي محدود
فصل سوم: آزاد كردن بازار و سپس دفاع از آن
فصل چهارم: جامعه در تعادل
بخش دوم: عدم تعادل
فصل پنجم: اصرار به قول دادن و پيمان بستن
فصل ششم: انقلاب تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات ( ICT ) از راه مي رسد
فصل هفتم: ظهور دوباره پوپوليسم در غرب صنعتي
فصل هشتم: نيمه ي ديگر جهان
بخش سوم: بازگرداندن تعادل
فصل نهم: اجتماع و محلي گرايي همه شمول
فصل دهم: ايجاد تعادل دوباره بين دولت و جامعه
فصل يازدهم: تقويت دوباره ركن سوم
فصل دوازدهم: حاكميت مسئول
فصل سيزدهم: اصلاح بازار

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...