حضورگرایی کارکنان {مبانی نظری، علل و پیامدها}

نویسنده :
دکتر مهدی غفوری فرد
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 176
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 280
ویرایش : 0 شابک 9786225810662
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : منابع انسانی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 200,000تومان

اگر دقیق به عمق وجودی هر سازمانی بنگریم در می یابیم که همواره دو مسئله اساسی پیش روی مدیران سازمان ها وجود داشته است که بخش عمده ای از تصمیمات مدیریتی را متوجه خود کرده است. اولین مسئله سلامت سازمانی و دومین مسئله سلامت منابع انسانی است. سلامت سازمانی به معنای حفظ بهینه عملکرد و افزایش بهره وری سازمان است که به شدت به مسئله دوم یعنی سلامت منابع انسانی گره خورده است. به عبارت دیگر کاهش سلامت منابع انسانی منجر به کاهش عملکرد و بهره وری سازمان خواهد شد. بنابراین مدیران ناچارند همواره به سلامت منابع انسانی خود بیاندیشند و نگران آن باشند.

پدیده های مختلفی وجود دارند که می توانند به نگرانی های مدیران در خصوص سلامت کارکنانشان دامن بزنند. اما یکی از نوپدیدترین و جدیدترین این پدیده ها، حضورگرایی است که به شدت می تواند بهره وری مجموعه های اقتصادی (بویژه حوزه های تولیدی و خدمات محور) و سلامت کارکنان را به مخاطره بیاندازد. متاسفانه پدیده حضورگرایی در ایران و بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقا و آمریکای جنوبی از توجه لازم برخوردار نبوده است. لذا با توجه به نبود منابع مطالعاتی کافی در خصوص پدیده حضورگرایی در داخل کشور برآن شدیم تا با تالیف این کتاب به بررسی و ارائه مفاهیم و جدیدترین الگوها و تئوری های مطرح شده در خصوص پدیده رفتاری حضورگرایی در سطح جهان بپردازیم.

این کتاب در قالب چهار فصل به شرح زیر ارائه گردیده است:
1-فصل اول: مبانی، مفاهیم، نظریه ها و مدل های حضورگرایی
۲- فصل دوم: علل بروز رفتار حضورگرایی
۳- فصل سوم: ابزارهای اندازه گیری و پیامدهای رفتار حضورگرایی
4- فصل چهارم: راهکارهای مدیریت رفتار حضورگرایی

این کتاب از یک طرف می تواند مورد استفاده اساتید و دانشجویان رشته های مختلف مدیریت بویژه مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی قرار گیرد و از طرف دیگر مدیران منابع انسانی می توانند با مطالعه این کتاب دانش لازم را برای مدیریت هر چه بهتر رفتار حضور گرایی کارکنان در سازمان کسب نمایند. امید است با انتشار این کتاب بتوانیم گامی کوچک در معرفی هر چه بهتر این پدیده رفتاری و به تبع آن توسعه و بهبود وضعیت مدیریت منابع انسانی در سازمان های کشور عزیزمان ایران برداریم.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...