اقتصاد ایران در دوران تعدیل ساختاری

نویسنده :
فرشاد مومنی
نوبت و سال چاپ : 5 / 1401 تعداد صفحات : 376
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 405
ویرایش : 0 شابک 9789647002431
موضوع اصلی : اقتصاد موضوع فرعی : اقتصاد ایران

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 220,000تومان

تعدیل اقتصادی، یکی از مهمترین و اثرگذارترین تحولات اقتصادی تاریخ معاصر ایران است که در حساس ترین دوران و استثنایی ترین شرایط کشور به اجرا گذارده شد. گستردگی طیف نظرات و مواضع در خصوص علل و عوامل این تجربه تلخ، ناموفق و خسارت بار از یک سو و محدودیت مطالب منتشر شده در این خصوص به منابع صرفا ترجمه ای و همسو با موج ایجاد شده، آن هم در فضای تئوریک و بدون توجه به نتایج اجرایی آن در کشورهای مختلف، ضرورت انتشار این کتاب را نمایان می کند.
موضوع اين كتاب، عمدتاً ناظر به برنامه‌هاي سنتي تعديل ساختاري است كه با مشابهت‌هاي بسيارو تفاوت‌هاي اندك طي دهه‌هاي 1980 و 1990 در اكثر كشورهاي در حال توسعه به اجرا در آمد و نتايج اجرايي آن، بانك جهاني و صندوق بين‌المللي پول را در سال‌هاي پاياني 1990 وادار به تجديدنظرهاي جدي در اصول اوليه ارائه شده براي اين برنامه‌ها كرد. اصولي كه هنوز منابع ترجمه‌اي موجود و حاميان سياست‌هاي مزبور شديداً بر آن اصرار مي‌ورزند.
این کتاب شامل مجموعه مقالاتی است حاصل تلاش نویسنده در سال های طرح و اجرای سیاست تعدیل اقتصادی که در قالب سخنرانی در همایش ها، مصاحبه ها و ارائه مقالات مختلف به تناسب زمان و موضوع، مطرح و عیناً به چاپ رسیده است. کتاب حاضر، سندی تاریخی است که نشان می دهد سیاست های ناسنجیده و نتایج خسارت بار آنها، نه به دلیل نبود نظرات کارشناسانه و متناسب با شرایط بومی کشور، که به دلیل نادیده گرفتن آنهاست. تجربه ای که باید از آنها درس گرفت و مانع تکرارش شد.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...