مهندسی مجدد سازمان

نویسنده :
مجتبی لشکربلوکی
نوبت و سال چاپ : 2 / 1394 تعداد صفحات : 384
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 555
ویرایش : 0 شابک 9786006227368
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : سازمان و مدیریت

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 325,000تومان

اندیشه مهندسی مجدد سازمان یکی از تاثیر گذارترین اندیشه های مدیریتی چند سال اخیر است و حدود یک دهه غوغا به پا کرد و البته اکنون به دوران بلوغ و پختگی خود رسیده است. در طی این سال ها کتاب ها و مقالات متعدد در زمینه مهندسی مجدد نگاشته شده است. تعدد، تنوع و گستردگی این مطالب چنان است که شناخت گستره این دانش را سخت، زمان بر و توان فرسا می کند. با وجود کتاب های متعدد موجود در بازار، کتابی مناسب دانشجویان، مشاوران و مدیران نیافتم. کتاب های زیادی است که بسیاری از مطالب آن تکراری است و همچنین یک فرد نمی تواند همه آن ها را بخواند.

این کتاب دریچه ای است برای ورود به سرزمین مهندسی مجدد و منتخبی است از مهم ترین کلیدها، نکته ها، ابزارها، نمونه ها و گام های بازمهندسی موفق در سازمان ها و سیستم های اقتصادی اجتماعی. لذا تصمیم گرفتم کتابی تدوین کنم که دارای ویژگی های زیر باشد:
* خلاصه مهم ترین نکات کتب مطرح بازمهندسی باشد (فصول اول، دوم و دهم، دوازدهم).
* ارایه تجربیات عملی پروژه های باز مهندسی (وجود سی نمونه عملی در سراسر کتاب باعث می شود که خواننده نسبت به مهندسی مجدد در عمل حس شهودی پیدا کند).
* داشتن نیم نگاهی به تجربیات مربوط به ایران که در حد بضاعت اطلاعات موجود در فصل نه به آن پرداخته شده است.
* توجه ویژه به فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و کاربرد فاوا در بازمهندسی (فصل شش).
* نگاه موقعیت یابانه به بازمهندسی؛ توجه به دیگر اندیشه ها و رویکردهای تحول سازمانی و نسبت سنجی با دیگر ابزارهای مدیریتی (فصول یک، چهارده، پانزده به این مساله پرداخته اند).
* وجود خلاصه ای از تجربیات پیشین که در این راستا بررسی عوامل کلیدی موفقیت و شکست مهندسی مجدد در عرصه عمل را در دستور کار قرار دادم. فصل پنجم تجربیات گذشتگان را در قالب عوامل کلیدی موفقیت در پروژه های مهندسی مجدد بیان و تحلیل می کند.
*رویکرد کاربردی و عملیاتی: معرفی جعبه ابزار باز مهندسی واجد فنون و روش های مختلف کاربردی در باز مهندسی سازمان ها (تدوین فصول سوم و چهارم و همچنین شیوه نامه ابزارهای مهندسی مجدد که از سوی مولف تدوین و در فصول مختلف پیشنهاد شده در راستای چنین هدفی است).

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...