عصر هوش مصنوعی و آینده بشریت

The Age of AI: & Our Human Future

نویسنده :
هنری کیسینجر اریک اشمیت دانیل هوتنلوچر
مترجم :
رحمن قهرمانپور
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 200
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 180
ویرایش : 0 شابک 9786222344795
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : تحول، نوآوری و تکنولوژی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 150,000تومان

در میان پنج کتابی که نشریه اکونومیست آنها را جزو بهترین آثار هوش مصنوعی می داند، کتاب حاضر جامع ترین تصویر از آینده هوش مصنوعی را ارائه کرده است.

همانگونه که نویسندگان کتاب حاضر می گویند نادانسته های ما بیشتر از دانسته های ماست و این زنگ خطری برای بشریت، دولت ها و تصمیم گیران است. هیچ پیمان و قانون بین المللی درباره محدودیت های بکارگیری هوش مصنوعی و سلاح های هوش مصنوعی و جنگ سایبری وجود ندارد و دولت ها می توانند از سلاح های هوش مصنوعی آنگونه که دوست دارند علیه رقبای خود استفاده کنند. هوش مصنوعی به فناوری سرنوشت ساز زمانه تبدیل شده است. اگر در عصر مدرن دستیابی به فناوری هسته ای سرنوشت ساز بود، در عصر هوش مصنوعی محور اصلی رقابت قدرت های بزرگ در جهان و بطور مشخص چین و آمریکاست. در عصر هوش مصنوعی، دست یابی به فناوری هوش مصنوعی یکی از معیارهای اصلی قدرت یابی دولت ها خواهد بود، مخصوصاً اینکه عنصر اصلی پیش برنده این فناوری بیشتر از آنکه دولت ها باشند، بخش خصوصی است و دولت های دموکراتیک در جلب همکاری آنها در زمینه هوش مصنوعی با موانع حقوقی مواجه اند، حال آنکه دولت های غیردموکراتیک با چنین مانعی مواجه نیستند!

این کتاب کم حجم اما بسیار پر محتواست و خواندن آن می تواند تصویری کلی از عصر در حال ظهور هوش مصنوعی به ما بدهد. تصویری که بخش هایی از آن خوشایند و بخش هایی دیگر نگران کننده اند. اما هر چه هست بشر گریزی جز مواجهه با این عصر جدید ندارد.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...