انقلاب صنعتی چهارم

The Fourty vIndustrial Revolution

نویسنده :
کلاوس شواب
مترجم :
مرتضی شانی
نوبت و سال چاپ : 4 / 1398 تعداد صفحات : 202
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 240
ویرایش : 0 شابک 9789644685453
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : تحول، نوآوری و تکنولوژی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 95,000تومان

انقلاب صنعتی چهارم شامل گذار از کل سیستم ها، در کلیه کشورها، شرکت ها، صنایع و جامعه به عنوان یک مجموع است. هدف من در نگارش این کتاب و ارائه مقدمات انقلاب صنعتی چهارم، این است که این انقلاب چیست و چه ارمغانی دارد، چگونه در زندگی ما اثر خواهد گذاشت و ما برای مهار آن به نفع خود چه کار می توانیم انجام دهیم؟

این مجموعه برای آنهائی که علاقمند به آینده و متعهد به استفاده از فرصت ها برای تغییر انقلابی جهت ساختن جهان بهتر هستند، هدف گذاری شده است. من سه هدف عمده دارم:

- افزایش آگاهی نسبت به سرعت انقلاب فناوری و بازتاب چند وجهی آن

- ایجاد چارچوب فکری برای انقلاب فناوری که موضوعات اصلی و پاسخ های ممکن را متمایز می سازد.

- ایجاد بستری که در آن همکاری های دولتی- خصوصی و مشارکت ها در زمینه های مرتبط با انقلاب فناوری تأمین شود.

تاکید کتاب روی شیوه های ناظر بر همزیستی فناوری و بقاء جامعه است؛ زیرا فناوری یک نیروی برون زادی نیست که ما کنترلی روی آن نداشته باشیم. در این راستا ما مجبور نیستیم که به روش صفر و یک، یا " قبول کرده و با آن زندگی کنیم" و یا " مردود دانسته و بدون آن زندگی کنیم"، بلکه تغییرات فناوری دراماتیک را برای انعکاس این واقعیت به کار ببریم که کی هستی

"who we are"و جهان را چگونه می بینیم. علاوه بر آن تأمل کنیم که چگونه انقلاب فناوری را مهار کرده و راه های تدوین مدل های اجتماعی خودمان را بررسی و از این فرصت برای شکل دهی انقلابی در راستای حکومت و جهان استفاده نمائیم.

شکل دهی انقلاب صنعتی چهارم برای توانمندسازی بشر و پرهیز از تفرقه، کار یک فرد و یا یک بخش، یک منطقه، یک صنعت و یا یک فرهنگ نیست. معنی و ماهیت اصلی این انقلاب این است که کلیت کشورها، بخش های اقتصادی و آحاد مردم را تحت تاثیر قرار می دهد و ما به همین لحاظ، بایستی توجه و انرژی لازم را جهت همکاری بین ذینفعان، دانشگاهیان، جامعه، سیاست، و مرزهای صنعت ها به کار بریم. این تعامل و همکاری برای ایجاد دورنمای مثبت، روایت امیدوار کننده و مشترک مورد نیاز است تا تمام بخش های جهان از این انتقال دوره در حال انجام، استفاده نمایند.

اغلب اطلاعات و تحلیل های شخصی من در این کتاب، مبتنی بر پروژه ها و ابتکارهای در حال اجرای مجمع اقتصاد جهانی است که در گردهمائی اخیر مجمع مورد بررسی و چالش قرار گرفته اند؛ بنابراین کتاب یک چارچوب کاری برای شکل دهی فعالیت های مجمع اقتصاد جهانی در جهت آینده است. من از مباحث متعدد خودم که با صاحبان کسب و کار، رهبران جوامع مدنی و دولت ها و همچنین پیشگامان فناوری ها و جوانان داشتم، مطالب را جمع بندی کرده ام. به همین لحاظ این کتاب در اساس یک منبع جامع عمومی و محصول خرد مشترک جمعی جوامع حاضر در مجمع است.

این کتاب در سه فصل تنظیم شده است. فصل اول بررسی اجمالی انقلاب صنعتی چهارم است. فصل دوم فناوری های اصلی دوران انتقالی است. فصل سوم تاثیرات انقلاب و پاره ای رویکردهای چالشی آن را تحلیل می نماید. من با ارائه پیشنهاد در مورد ایده های عملی و راه حل های مناسب برای شکل دهی و مهار احتمالی این دوران انتقال، مواردی را جمع بندی و پیشنهاد کردم.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...