اشتباهات رایج در پویایی شناسی سیستم ها

نویسنده :
سید حسین حسینی رامین مولاناپور
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 80
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 110
ویرایش : 0 شابک 9786227571332
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : سازمان و مدیریت

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 65,000تومان

پویایی شناسی سیستم ها مجموعه ای از ابزارهای مفهومی و کمی را فراهم می آورد که ما را قادر به فهم ساختار و پویایی سیستم های پیچیده می کند. پویایی شناسی سیستم روشی برای مدل سازی و شبیه سازی دینامیک مشکلات موجود در سیستم های اقتصادی و اجتماعی و تحلیل سیاست بر اساس بازخورد است.

این متدولوژی مدل سازی، در سازمان ها و سیستم هایی استفاده می شود که با تصمیم گیری های پیچیده و مهم مواجه هستند و به دنبال بینش یکپارچه ای از مشکلات اساسی هستند که ممکن است بر نتایج سال ها یا دهه های آینده تأثیر داشته باشند. یک بینش یکپارچه و راهبردی هنگامی مورد نیاز است که گزینه های مختلف، پیامدهای چندگانه ای در کوتاه مدت و دراز مدت داشته باشند.
تاکنون منابع مطالعاتی مناسبی برای آشنایی و به کارگیری مؤثر این روش مدل سازی و تحلیل مسائل پیچیده ایجاد شده است، اگرچه همچنان پژوهشگران برای ایجاد مدل های معتبر از مسائل پویا، به ناچار از سعی و خطا استفاده می کنند و در عمل تجربه شخصی مدل ساز و مراجعه به مدل های پژوهشگران برتر این حوزه، چراغ راهنمای ایشان است.

بخش اصلی این کتاب حاصل ترجمه کتاب ((اشتباهات رایج در پویایی شناسی سیستم ها)) به نوشته جوآن مارتین گارسیا است. در این کتاب، سعی شده تا پس از مروری بر اصول مدل سازی در سیستم های اقتصادی و اجتماعی و سپس اصول مدل سازی سیستم دینامیکی، اشتباهات رایج در مدل سازی به این روش مطرح شود. اشتباهات رایج مدل سازی در دو بخش مدل سازی کیفی (حلقه های علی و معلولی) و کمی (نمودارحالت- جریان) بیان شده است و در بخش آخر اشتباهات رایج در استفاده از نرم افزار Vensim نیز مطرح شده است. هدف اصلی کتاب، کمک به مدل ساز است تا با استفاده از این اصول راهنما، مدل سازی موفق تری را تجربه کند و با داشتن یک مدل معتبر تحلیل مؤثرتری از وضعیت مسئله و راهکارهای بهبود آن را ارائه کند.
مخاطبان این کتاب کلیه پژوهشگران و دانشجویان (به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی) علاقه مند به پویایی شناسی سیستم ها هستند که در حال انجام پژوهش های جدی دانشگاهی و یا حل مسئله های واقعی در سطح سازمانی، صنعتی یا ملی و فراملی هستند.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...