روایتگری در سازمان ها؛ چرا و چگونه داستان پردازی در حال دگرگون سازی مدیریت سازمانی در قرن بیست و یکم است؟

نویسنده :
جان سیلی براون استیون دنینگ کاتالیناگرو لارنس پروساک
مترجم :
فاطمه علیمرادی
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1402 تعداد صفحات : 146
نوع جلد / قطع: شومیز / رقعی وزن: 180
ویرایش : 0 شابک 9786225767003
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : سازمان و مدیریت

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 112,000تومان

کتاب روایتگری در سازمان ها داستان چهار مدیر عامل پرمشغله را بیان می کند که پیش زمینه های گوناگون و دیدگاه های متفاوتی دارند.

آنها پیش از نگارش این کتاب، بی نهایت شگفت زده شده بودند که داستان پردازی در کسب و کارهای خودشان چقدر می تواند در دگرگون سازی مدیریت سازمانی نقش آفرینی کند.

چهار نویسنده کتاب خیلی زود به این راهبرد تجاری رسیدند که باید از روایتگری به مثابه دریچه ای بسیار ارزشمند برای نگریستن و فهمیدن سازوکار فرایندهای بازرگانی در قرن بیست و یکم بهره برد.

این تصور که روایتگری و داستان پردازی قادرست ابزاری آنقدر نیرومند برای عرصه فعالیت های سازمانی فراهم آورد، در ابتدا بیش از حد رویایی و دور از واقعیت های جاری به نظر می آمد.

اما چهار نویسنده این کتاب یعنی جان سیلی براون، استیون دنینگ، کاتالینا گرو و لارنس پروساک در دنیای کسب و کار خود و با زبانی ساده توصیف می کنند که چگونه نیروی روایتگری و داستان پردازی را در حوزه های مدیریت دانش، مدیریت تغییر، و راهبردهای نوآوری در نهادهای مالی مانند زیراکس، بانک جهانی و آی بی ام مشاهده و از نزدیک تجربه کردند.

کتاب روایتگری در سازمان ها برای نخستین بار این مسئله را مطرح می کند که چرا داستان پردازی می بایست بخشی از جریان اصلی اندیشه ورزی سازمانی و مدیریتی باشد. این موضوع تا پیش از این در کتاب های مرتبط پوشش داده نشده بود.

همچنین لحن این کتاب بسیار بی همتاست، چون حکایت ها برگرفته از گنجینۀ کمیابی از سخنرانی های ویژه در همایش های اخیر موسسه اسمیتسونیان پیرامون روایتگری سازمانی هستند.

مطالعه این کتاب درست مانند نشستن و گوش سپردن در یکی از تالارهایی است که آقای پروساک و همکارانش دارند مطالب سودمندی را برای کارآفرینان و صاحبان صنایع ارائه می کنند.

متن کتاب سرشار از نکته های کاربردی، موشکافانه، پرمغز و اغلب سرگرم کننده است که نقل قول ها را به شکلی عامه پسند و دوستانه با رویکردی نیمه دانشگاهی می گنجاند.

مجموعة مصاحبه هایی که نویسندگان در طول یک دهه ابتدایی قرن بیست و یکم انجام داده اند نیز بعد تازه ای به مطالب موجود در کتاب حاضر می افزاید و امکانی برایشان فراهم می آورد تا درباره اندیشه ها و گرایش های خود عمیق تر بیاندیشند و توصیه های مفیدی برای تمام کسب و کارهای سازمانی به ارمغان بیاورند.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...