مبانی مدیریت مالی در صنعت رستوران

نویسنده :
امید قیاسوند
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 404
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 590
ویرایش : 0 شابک 9786220846192
موضوع اصلی : گردشگری و هتلداری موضوع فرعی : هتلداری

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
درحال حاضر موجود نیست قیمت : 190,000تومان

برخی مدیران رستوران ها بر این باورند که وظایف مدیریت مالی و حسابداری بیش از حد پیچیده اند و باید به یک حسابدار واگذار شود. اما مدیران کارآمد باید بتوانند مفاهیم مالی و حسابداری را درک کنند و نیازهای خود را با حسابداران، مورد بحث قرار دهند. همچنین آنها باید بتوانند سؤالات درستی پیرامون مفاهیم مالی بپرسند. هیچ یک از این فعالیت ها ممکن نیست مگر اینکه مدیر، دانش کافی نسبت به اصول یک سیستم حسابداری داشته باشد. مدیری که اطلاعات پایه ارائه شده در این کتاب را درک کند قادر خواهد بود:
* اطلاعات دریافتی در صورتهای مالی را درک کند.
* برای بهبود سودآوری این رستوران اقدامات اصلاحی لازم را انجام دهد.
* با دانش کامل از تأثیر بالقوه آنها بر وضعیت مالی رستوران، تصمیمات مناسب را اتخاذ کند.

محتوای کتاب:
این کتاب به دو بخش اصلی تقسیم شده است. ابتدا مروری بر مدیریت مالی ارائه می دهد و عناصر اصلی دو صورت مالی مهم یک رستوران، یعنی ترازنامه و صورت مالی را مرور کند. سپس اطلاعاتی در مورد چگونگی تفسیر آنها ارائه می دهد. اطلاعات پیش زمینه اضافی نسبت به جریان نقدینگی، درک مفاهیم هزینه، نحوه قیمت گذاری منوی فروش و استفاده از بودجه های عملیاتی فراهم شده است.
بخش دوم این کتاب به موضوعاتی می پردازد که هنگام اتمام برنامه ریزی فعالیتها شروع می شوند. نگرانی های اجرائی مربوط به کنترل مواد غذایی و نوشیدنی ها، حسابداری حقوق و تجهیزات، درآمد و کنترل نقدینگی همواره با تمرکز بر اطلاعات مورد نیاز مدیران رستوران مورد بحث قرار می گیرند.

اجزای این کتاب شامل موارد ذیل هستند:
1- توصیه ای برای مدیر: هر فصل با یک مرور کوتاه از موضوعاتی که پوشش داده خواهند شد و این که چرا مهم هستند شروع شود.
2- دستیار اینترنت: در سراسر این کتاب برای خوانندگان چندین آدرس اینترنتی که اطلاعات بیشتری را فراهم می کنند هدایت خواهند شد.
3- ابزارهای مدیر در هر جایی که مناسب باشد، فرم های دفترداری حسابداری و رویه های کنترلی ارائه می شوند که می توان از آنها برای رفع نیازهای یک رستوران خاص استفاده کرد.
۴- چک لیست اثر بخشی ۱۰ امتیازی مدیر: هر فصل با فهرستی از فعالیت هایی که می توانند توسط خواننده برای بهبود عملیات انجام شوند به پایان می رسد. برای مثال بخشی از کتاب مربوط به جریان نقدی شامل یک آیتم تاکتیک است که به مدیر توصیه میکند که جریان نقدینگی را به صورت ماهانه بررسی کند.

 

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...