مدیریت نوآوری و محصول؛ رویکردی جامع و عملی برای کاهش عدم قطعیت

Innovation & Product Management: A Holistic & Practical Approach to Uncertainty Reduction

نویسنده :
کرت گوبینگر مایکل رابل اسکات سوان توماس ورانی
مترجم :
مرتضی اکبری امین ذره پرور شجاع الهام ذره پرور شجاع
نوبت و سال چاپ : 3 / 1401 تعداد صفحات : 424
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 630
ویرایش : 0 شابک 9789640369524
موضوع اصلی : مدیریت موضوع فرعی : تحول، نوآوری و تکنولوژی

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 210,000تومان

پیچیدگی و پویایی های فزاینده بازار امروزی، محیطی را به وجود می آورند که تولید نوآوری ها و عرضه موفق آنها به بازار برای شرکت ها در آن دشوار است. به علاوه، این محیط، عدم قطعیت فعالیت های نوآوری را به شدت افزایش می دهد. در مقابل این مشکل، مدیریت نظام مند نوآوری و محصول یک شرکت از اهمیتی فزاینده برای موفقیت در جبران واقعیت برخوردار است.
این نقطه شروع این کتاب است. یک مدل فرایند جامع، براساس اصول مدیریت نوآوری و محصول، به گونه ای فشرده با تمرکز ویژه روی نوآوری و عدم قطعیت ارائه می شود. این توجه یکپارچه به مدیریت نوآوری و مدیریت محصول در رویکردی میان رشته ای، نشان دهندۀ خصوصیت خاص این کتاب نسبت به سایر کتاب های موجود، محسوب می شود. این موقعیت برای پژوهش فعالیت محور و آموزش در حوزه مدیریت نوآوری و محصول حائز اهمیت است؛ همچنین، فرصت ارزشیابی از مسائل روزانه را برای فعالان در زمینه ملاحظات ادراکی فراهم می کند.

کتاب به سه بخش اصلی تقسیم می شود:
بخش اول به اصول مدیریت نوآوری و محصول می پردازد. این بخش رابطه بین نوآوری های با نیروی محرک بازار و موفقیت کسب و کار را توضیح می دهد. در نهایت، نویسندگان یک مدل فرایندی یکپارچه از مدیریت نوآوری و محصول را استخراج می کنند که ساختار این کتاب بر اساس آن بنا شده است. مرحله اولیه «فازی» نوآوری مورد تفحص قرار می گیرد و در نهایت، راهبرد نوآوری در زمینه برنامه ریزی مدیریت نوآوری و محصول مورد بحث قرار می گیرد.

بخش دوم نگاهی نزدیک تر به فرایند مدیریت نوآوری و محصول می اندازد. جزئیات مفاهیم مرتبط با مدیریت ایده و نوآوری باز در کنار تکنیک های خلاقیت بیان می شوند. در فصول ابتدای این بخش، به بحث در مورد جمع آوری و نیز ایجاد ایده ها در کنار ابزارهای نوآوری باز مانند طراحی تلقینی، رقابت های ایده، انجمن های نوآوری و ادغام کاربران اولیه پرداخته می شود. تکنیک های خلاقیت بر فرایند حل مسئله، تمرکز و تعدادی از رویکردهای مشخص را ارائه می کند. سپس، ایده های مرتبط با مفهوم محصول توصیف می شوند. فرایند طراحی محصول از دیدگاه ادراکی و اصول تعیین موقعیت محصول و معیارهای اولویت تشریح می شوند. علاوه بر این، نویسندگان به توضیح چگونگی نقش روش هایی مانند گسترش کارکرد کیفیت و تعیین هزینه هدف، در افزایش جهت گیری مشتری به سوی فعالیت های توسعه ای می پردازند. فصل بعدی مراحل مورد نیاز برای پروژه های توسعه ای موفق در کنار دستورالعمل ها و آثار مهندسی همزمان، ساخت نمونه اولیه، مدل سازی و تحلیل مدل را بررسی می کند. در فصل نهایی این بخش، وظایف اساسی مدیریت بازاریابی در چرخه عمر محصول معرفی می شوند.

بخش سوم، مباحث مدیریت نوآوری و محصول را گسترش می دهد. نویسندگان، به صورت عمیق تر، به چالش های سازمانی عدم قطعیت می پردازند. این شکل های سازمانی، مدیریت محصول و ادغام سازمانی مدیریت محصول در کسب و کارها را بررسی می کند. سپس، نویسندگان خصوصیات و مختصات مدیریت نوآوری و محصول را در سازمان های جهانی توصیف می کنند. خصوصیات فرایند توسعه خدمت در زمینه مهندسی، مدیریت و بازاریابی توسعه می یابند. کتاب با توضیحی از ایده های طراحی صنعتی، جهت گیری طراحی و تفکر طراحی پایان می یابد. کتاب، ابزارها، دیدگاه فعالان کنونی و ادغام با چارچوب جامع توسعه نوآوری و محصول را ارائه می کند.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...