اصول و مبانی علم و هنر آشپزی

نویسنده :
زهرا دانابخش
ناشر :
نوبت و سال چاپ : 1 / 1401 تعداد صفحات : 360
نوع جلد / قطع: شومیز / وزیری وزن: 530
ویرایش : 0 شابک 9786225923058
موضوع اصلی : گردشگری و هتلداری موضوع فرعی : هتلداری

دریافت فایل:

افزودن به علاقه مندی ها
موجود در فروشگاه قیمت : 162,000تومان

آشپزی علمی، فرایندهای فیزیکی و شیمیایی هنگام پخت و پز و نیز هدایت گرما، همرفت و انتقال جنبه های فیزیکی فعل و انفعالات غذا و مایعات، ثبات طعم، مشکلات حلالیت، پراکندگی و رابطه ی بافت و طعم را مورد بررسی قرار می دهد. اگرچه آشپزی علمی ریشه در علم دارد، اما ترکیبی از علم و هنر پخت غذاست.
علاوه بر افزایش تعداد دانشمندان علاقه مند به مطالعه ی آشپزی، بسیاری از سرآشپزهای معروف نیز رویکردی علمی برای ایجاد غذاهای جدید را پذیرفته اند.
کتاب{اصول و مبانی علم و هنر آشپزی} اصول و مبانی آشپزی را با کمک علوم فیزیک، شیمی و زیست شناسی بیان می کند. تمرکز این کتاب بر غذا شناسی، پخت و پز و آشپزی مولکولی به شکل گسترده نیست، اما فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی روند پخت غذا، فعل و انفعالات مواد غذایی، ساختار شیمیایی مواد اصلی تهیه ی غذا، انتقال حرارت، روش های پخت و پز و تفاوت آن ها با یکدیگر، روش ها و چگونگی انجماد مواد غذایی، تجزیه و تحلیل خطر و کنترل نقاط بحرانی در آشپزخانه را به شکل ساده و روان بیان می کند.
از آن جایی که آشپزی حرفه ای بین المللی است، در این کتاب تلاش بر این بوده تا واژه ها و اصطلاحات تخصصی آشپزی به زبان انگلیسی نیز در بخش پانوشت هر صفحه آورده شوند.

تا کنون دیدگاهی برای این کالا ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید...